söndag 30 september 2012

Stinn som en kalkon!

Ytterligare en liten höstblomma som muntrade upp mig när jag gick förbi.
Tittar man lite noga finns forfarande lite söta blommor ute.

Igår efter jobbet, inte orkade jag springa något!
Jag sov skön middag i stället och åkte sedan in till stan och träffade glada gänget av nuvarande och tidigare kollegor.

Vi åt middag på restaurang Rice på östermalm och satt och snackade om allt mellan himmel och jord.
På sena kvällen åkte vi tanter hem och de pigga yngre gick vidare.

Tänk att jag en gång i tiden orkat gå vidare efter en middag?
Obegripligt idag... 
Nu tycker jag det är helt underbart att få gå hem och sova!

Lång och skön sovmorgon i morse och sedan bar det av till ett kvällspass på firman igen.

I kväll när jag kommer hem vid 22-tiden skall jag måla lister och dörrkarmar ett sista varv på väggen jag jobbar med nu så att jag kan tapetsera den på min lediga dag i morgon.

I morgon skall jag också ut och springa en sväng, komma ifas igen.

Det har varit en intensiv arbetsvecka och även nästa kommer bli riktigt intensiv, sedan hoppas jag det lugnar ned sig igen så jag kan köra lite pass på gymmet igen.

Det som verkligen måste börja gälla för mig nu är att hålla igen med maten och speciellt saltet, jag ä stinn som en kalkon och vägde i morse 59,6 kg vilket är en bra bit från min feelgood-vikt på 56-57kg.
Jag avskyr när kroppen känns så där vattnigt svullen och för stor.
Påsar både under och över ögonen...Vill inte!

3 kommentarer:

  1. Härligt att läsa att Du kan ta det lite lugnt ibland! Trevligt var det oxo att titta in till dej och prata en stund har om da´n. Borde göra det lite oftare nu när "Kära Far" och jag är lediga men det är svårt att passa ihop tiderna. En liten stund då och då behöver inte bli så märkvärdigt,men kändes mycket välgörande.

    SvaraRadera
  2. Vi får motivera varandra! Jag skulle också behöva tänka på vad jag stoppar i mig. För mig är det sockret som är värst och att tiden liksom inte räcker till att planera bra mat.
    /Mia

    SvaraRadera
  3. Tror att kroppen behöver vila ibland. Jag kör lite vila nu den här veckan, men gott samvete. Nästa vecka tar jag nya tag igen - eller tidigare om jag får något infall. :)

    SvaraRadera