lördag 15 september 2012

Aktiv lördag!

Igår inleddes barnledig helg med biff och kantareller efter jobbet.

Ja först var vi ju o lämnade D hos mamma och en sväng på Bauhaus och köpte isolering till ventilationen.

På kvällen tittade vi på film, näst senaste Hamilton.

När vi vaknade i morse avrättade jag de sista 6 blomlådorna på balkongen trots att de stod i full blom men jag är liksom "klar" med sommaren nu och vill avsluta utomhus och börja fixa inomhus.
Jag skurade dem också så de skulle vara fina till nästa år.

Vi fixade också en detalj på en timme med ventilationsaggregatet.
Det var ju ju ställt på plats och inmonterat i systemet då vi fick veta att det undertill ( det väger säkert 100 kg) satt ett avrinningshål där någon form av kondens skulle dräneras bort och en slang skulle monteras och gå till ett avlopp...
Sagt o gjort fixade vi det där och borrade en slang genom väggen till närmaste avlopp stön!

Kl 15.30 hämtade jag N och vi mötte sedan Y i Farsta C där vi gick på 1 timmes Body Combat på S.A.T.S, jag som deras gäst.
Fasen vad kul och hård träning det är!!!!

Hemma igen blev det biff och kantareller och sedan började jag måla trä-taket i hallen där nere.
Ont i armarna att måla tak efter Combaten!

Nu film-time!

3 kommentarer:

  1. Vi har oxo några tak här hemma som skulle klä i vitt. Så när Du är klar med era tak kan Du fortsätta här. Jag menar ,medan Du ändå har armarna uppe i luften....FNISS!

    SvaraRadera
  2. Å, vad fräscht det blir med det vita i taket!
    Bra kämpat på SATS!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så fint det blir med vitt tak!

    Svar: Kul att du gillar jackan!!! Den satt väldigt bra på och då fick det bli den jackan! Såg en annan jacka på KAJS, som var fin. Men när jag såg priset, så var det inte ens någon idé att prova den. Jackan kostade nämligen drygt 8 000:-.

    SvaraRadera