onsdag 5 september 2012

Begravningen blev väldigt fin.

En fin höstdag fick rama in avskedet.
Vid klockan 9.00 möttes vi närmaste och dukade upp i församlingshemmet till minnes-stunden.

Därefter kl 10.00 fick jag hänga på låset på skoaffären för att hitta ett par 4 nummer större skor till sonen
A som växt under sommaren.

Jag vet inte hur länge jag tjatat på sönerna att kolla igenom att kläderna var i bra skick...
Vi köpte en svart slips i sista stund till A också.
På bilden nedan ser se lite muntra ut men det är ju allt annat än man känner sig en sådan här dag.

Klockan 11.00 började begravningen.
Det är liksom overkligt.
Det blev ett fint avsked och hennes familj firade ned henne i den utvalda graven och vi tog våra avsked med blommor där ute i solen.

Kaffet blev trevligt och uppskattat och bara hon saknades!

Efteråt när vi närmaste städat undan och åkt hem så bara somnade vi hela bunten.
Jag vaknade nyss men övriga familjen sover fortfarande.

Den som åt allra mest kakor och bullar var prästen!
Han lever farligt med det yrkets tillgångar till fika kan jag säga men han var verkligen trevlig och reko för uppgiften.
Kan inte vara lätt att prata på exakt rätt sätt om människor man aldrig träffat och i så pass känslig situation också!

Mamma och pappa och Maria, tack för de fina blommorna ni skickat.
A och E bar dem till graven i följet. Jag vet att de var mycket uppskattade och de var väldigt fina.

Tack Siv för det jag fick lära känna dig.

2 kommentarer:

  1. Läst SOM ALLTID......

    SvaraRadera
  2. Kramar till er! Så skönt ändå att J kunde vara med på begravningen, det var väl som att bacillerna "väntade ut honom" kanske. Det lät som en vacker dag och ett fint avslut.
    Hoppas att du klarar dig från att bli förkyld nu, sånt gillar ju inte vi träningsnördar. Det som blev värst efter gårdagens snubbling i skogen (klantigt!) är mitt vänsterknä, som gör rejält ont i dag. Får väl helt enkelt vila vidare.

    SvaraRadera