torsdag 6 september 2012

Avsluta sommaren.

Igår efter middagen gick jag ut och klippte häcken några timmar igen.
Den här gången var jag mindre konstnärlig och tålmodig, jag plöjde på bara och den blev väl bara lite halvdan...
Har andra halvan kvar till idag.

Nu på morgonen har jag börjat plocka ihop sommaren på balkongen.

Har börjat förbereda för att tvätta fönstren.
Är lite inne på att bara tvätta ut- och insida, ej i mellan då jag tejpade fönstren och tätade dem så grymt bra förra året, vill ej förstöra det och fönstren är så gamla och fula att det knappt blir någon skillnad.

Har nu på morgonen tvättat köksfönstret.
Blir så fult och hela fönstret immar ju igen! (tvättade emellan...).
Nä, måste vila med lite mer kaffe!
JR ligger sjuk med 39 graders feber och sover.
Tänk att han jämt blir så sjuk när vanligt folk bara hostar o snorar lite. Stackars honom, inte kul, jag såg redan igår på begravningen att han började skifta i färg och gå in i feber.

4 kommentarer:

  1. Låter skönt att göra lite höst hemma. Jag fick något ryck för ett par veckor sedan och shoppade lite höstiga gardiner och några nya kuddar. Lite ljusfat och ljus.
    Det är mysigt ändå med höst. Varje årstid har sin charm. :)

    SvaraRadera
  2. Måste också ta tag i bortstädningen av sommaren. Inga av mina tomater har blivit röda ännu! Hur tråkigt som helst. Håller tummarna att JR piggar på sig till helgen.
    /Mia

    SvaraRadera
  3. Pussa på J. och hoppas att han kryar på sej.
    Spara en stol ute ty det ska visst bli varmt igen.Själva hoppas vi på en eller några sittningar till vid grillen innan vi packar ihop där.

    SvaraRadera
  4. Fin höstsol som skiner in i fint dekorerat fönster :)
    Fint inlägg nedan. Så tomt det blir när någon nära gått bort.
    Fina killar :)

    Kramen!

    SvaraRadera