lördag 29 september 2012

Lite låg?

Sitter o känner mig lite låg, vet inte varför men jag märker att jag drar mig undan och blicken fastnar lite på de röda träden och det grå regnet, blicken söker sig till fjärran.
Huvudet vill vara ifred.

Varför?
Ingen aning.
Kanske för att det går mot höst? Eller så är det helt enkelt lite centralstyrt, sådant där som kommer och går.


Kanske är det bara det att man jobbar helg och egentligen inte har lust?
Kan det vara så enkelt?
Har inte motionerat de senaste 3 dagarna, jag kanske saknar kicken från det?
Känner mig dock lite förkyld och vill renovera hemma så jag kommer någon vart.
Min tid och min ork är för liten. Har lust att sova.

Förresten, visst är det en fin klöverblomma?
Jag hittade den när jag gick från parkeringen till firman i går.
I kväll blir det trevligt, skall träffa gamla goa gänget på en middag.

Och så till en annan sak. jag tål verkligen inte gluten längre. Har mått så bra i magen sedan jag slutade med det i somras på prov.
Magsmärtorna och luften försvann.
Igår köpte jag en pizza för första gången på länge.
Det fick jag ångra.
Redan igår kväll efter första halvan av pizzan svullnade magen upp och blev arg!

Idag på lunchen slog jag till på andra halvan av den och jag ångrar mig bittert.
Mår pyton!
Jag får helt enkelt förstå nu att gluten ska jag hålla mig borta ifrån,
JR verkar ha smittat!
En del säger att man går ned i vikt när man slutar med gluten men det verkar inte gälla mig, jag håller vikten fint och ökar tyvär succesivt.
Fasen, får väl börja hålla diet igen..men man blir ju så hungrig av att träna!

En sak till. I förrgår fick A moppen såld för 11.000 kr.
Igår kväll köpte han en ny fast i krossmodell, samma pris.
Han var nöjd.
Jag skule helst vilja att han inte körde mope alls, orolig när han är ute och kör i trafiken.

Bara av att skriva att jag är lite låg hjälpte.
Känner mig genast lite piggare:-)
 Kanske kanske orkar jag mig ut och springa när jag kommer hem...eller så prioriterar jag att sova middag innan middagen med gänget ikväll.
JR är i Edsbyn (på CP-service tror jag.)
...Det kan man grunna på vad det är men han är nöjd :-)!

3 kommentarer:

  1. Det ärt ju heeelt mänskligt att känna sig låg ibland! Annars vore man ju en outhärdlig medmänniska ;)

    CP renovering låter som en liten visit som vore oblikatorisk för alla, nångån ;)

    Duktigt av A, men håller med dig, han håller väl bara 30 km/h? ...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mycket va're denna gång....

    SvaraRadera
  3. Hoppas det bara var en tillfällig svacka och att du mår bättre. Men vem känner sig inte så av och till, ibland tar bara orken slut och man måste vila sig i form. Frustrerande men man är ju bara människa!
    Kram
    /Mia

    SvaraRadera