måndag 17 september 2012

Nu e grabbarna hemma igen!

Varannan vecka är det betydligt livligare hemma hos oss!
Så mysigt när alla barnen är hemma!

På måndagskvällarna brukar vi prata om veckan som gått. Jag tycker ungarna växer så man ser det den veckan de varit hos pappa.

Det är inte bara negativt med varannanveckasboende om man ska se det från den ljusa sidan...

Det är mycket mindre sura miner från alla håll och man är gladare över att få vara ihop så att det aldrig blir grå vardag då man inte ser varandra jämt så att man till slut inte ser varandra och man tjafsar helt enkelt mindre!

Igår kväll efter min springtur som gjorde mig ganska mör och efter middagen hjälpte A mig att skrapa en mkt svårskrapad fläck på väggen jag jobbar med just nu och jag började spackla den.

En liten vägg i veckan är målet nu. Sakta sakta framåt nu, jag tänker orka och hinna träna också!

5 kommentarer:

  1. Gud så stora de blir!!!
    Du är för övrigt helt fantastiskt duktig med din löpning. HUR kan man springa så lååångt? Det måste vara något fel på mig, för jag skulle aldrig fixa det hur mycket jag än tränade...
    Du kommer att fixa Tjejvasan hur bra som helst, med din vilja och vinnarskalle! Hoppas att ni får snö så att du kan träna på snö innan. Vi hade ju snökris hör i vintras, så jag åkte en del på konstsnö + att vi åkte till Harsa i Hälsingland 2-3 gånger och åkte där. Du kommer att älska skidåkning, jag lovar!
    Jag tror att Täby har något konstfruset spår...
    Ha en fin tisdag!

    SvaraRadera
  2. Familjestunder när alla är samlade är verkligen mysigt, dock inte alltid lätt att få till. Va snäll A är som hjälper dig med slitgörat. Efter din puff igår kom jag ut på en PW iaf , några 1,5 mil blev det dock inte ;)
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  3. A. håller på att bli en riktig snygging medan E. fortfarande är en riktig "söting".

    SvaraRadera