söndag 9 september 2012

Igår kräftskiva med lekar!

Igår var vi bjudna till R och A på jättetrevligt kräftskiva!

Först åt vi kräftor som seden bjuder även om JR och jag hoppade över starkvaror som seden också brukar bjuda då vi varit hängiga de senaste dagarna.
Supertrevligt som vanligt i detta sällskap!

Sedan började vi leka lekar! Den första som tilltalade alla och inbjöd till många skratt var när man skulle lyfta ett flingpaket från golvet med munnen utan att ta i golvet med ben, armar, händer eller huvud.
När alla klarat ett varv klipptes paketet ned så det blev lägre och lägre...

Som man förstår åkte jag ut väldigt tidigt i tävlingen eftersom jag är smidig som ett kassaskåp!
JR och D körde tävlingen hela vägen, att på slutet bara ta upp en papperslapp med munnen från golvet.

Därmed föddes ett av mina nya motionslöften för 2013.
Jag skall öva upp min smidighet så att jag kan sätta handflatorna i golvet med raka ben.
Kan säga att det kommer bli en hård prövning då jag idag med halvböjda ben bara når ned till vaderna.

Efter det spelade vi TP från 1994 där R briljerade!
Misstänker att han suttit med de där frågorna på dass sedan 1994 och lärt in svaren!
En mkt trevlig kväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar