måndag 1 oktober 2012

Åh det är måndagsmorgon!

Ledig dag.
Efter jobbet igår (kl 22-midnatt målade jag listerna ett sista varv.
Det börjar bli stökigt hos oss igen då man prioriterat renovering så nu på morgonen efter att ha ställt klockan på 08.00 städade jag snabbt av i övre hallen och köket som en liten starter.

Nu skall jag upp på stegen och ta det förhoppningsvis sista varvet takfärg i taket innan jag helhjärtat kan ägna eftermiddagen åt att tapetsera 2 väggar.

Alla bilder där nere ser ju lika dana ut både före och efter tapetsering...
Grått spackel....går tapet.
Från början var ju väggarna knallgula och dörrar och lister bruna så något har ju ändå hänt. 
Dörrarna tar väldigt lång tid att göra då man bara får köpa läget att de måste ligga ned när de målas och det måste ske minst 3-4 gånger på varje sida och att man måste vänta över en vecka innan man kan vända en dörr efter att ena sidan är klar så att färgen hinner härda, annars får man otrevliga mönster.
Jag har gittat en färg nu som är högbblank vit som flyter ut så fint, återkommer om det.
Nu, upp i taket!

4 kommentarer:

  1. ”Ledig dag”!! Va du sliter! Vilken färg målar du dörrarna med? Det kommer att bli kalasfint :)
    /Mia

    SvaraRadera
  2. Jag har oxo en blogg.....;-)

    SvaraRadera
  3. FNISS! Jag har alltid undrat vad som gömt sej bakom dörren till höger om tvättstugedörren.Min "väluppfostran" har gjort att jag inte ens har gläntat på den dörren fast jag gärna velat, men nu är min nyfikenhet stillad. Det är ju bara ett proppskåp!FNISS igen.

    SvaraRadera
  4. Spännande att se vad ni valt för tapeter. :)

    SvaraRadera