måndag 22 oktober 2012

Köpt skidor idag!

Jag är inte pigg än men det går åt rätt håll då jag idag stack iväg och köpte skidor, bindningar och stavar inför tjejvasan.

Jag trodde det skulle vara lätt och stå färdiga paket man kunde köpa men nej då!
5 man stod runt mig och mätte spann och vilken fasthet det skulle vara på just min skida.

Sen kom vi till djungeln vallning, en hel vetenskap!
Jag fick börja med några tejpar på fästet och något stift på glidet.

Camilla? Har jag gjort rätt? Skidorna var nedsatta från 3900 till 1700 kr... Sen fick jag 300 rabatt på bindningen och stavarna kostade 599 kr. Verkar det ok start?
Ska jag skickade bilder?

1 kommentar:

  1. Åh, så kul!!! :) Nu är det bara snön som saknas ju.
    Jag har också Madshus, Hypersonic Campion series heter mina.
    Däremot är de där stavarna inte jättebra. Jag köpte såna förra vintern, men de fick underkänt av min pappa. De ska vara stenhårda, så att man knappt kan böja dem med våld ens. Men det där beror ju helt på hur mycket du kommer att åka... själv studsar jag ju ut så fort det är lite vitt ute och åker gärna 1-2 mil per gång. Skulle nog själv säga att de duger kanonbra att börja med - och så matchade de ju riktigt bra till skidorna. ;)
    Tejp säger många är bra, själv har jag aldrig testat. Valla är lite bökigt ock klurigt... men jag gillar't. :)
    Tejp funkar inte så bra i skräpiga/isiga spår tror jag.
    Kram!

    SvaraRadera