torsdag 18 oktober 2012

Första "kaklingen".

Det finns en "hylla" i trapphuset som jag var tvungen att göra något av.

En blomhylla kanske?

Jag åkte till Bauhaus och kollade på lite lösningar.
Hittade ett coolt silverkakel som jag föll för men efter lite tips från folk med bättre smak än mig (alla jag känner har bättre inredningssmak och känsla för det än jag) inkl den unga grabben i butiken som hjälpte mig fick även en beige stenvariant hänga med hem.

Naturligtvis var silvret coolt men inte på den platsen utan det blev till att lämna tillbaka det.

Stenarna kaklade jag dit igår med stackars JR som blev mosad bakom stegen jag stod på som han fick hålla i hela tiden för att jag skulle kunna nå.

Nu är det bara att lägga vit/grå fog emellan plattorna kvar så är det klart sen.
Får återkomma med en bild när det är klart!

Det var skitsvårt att stå illa till, halvt på svaj och få ytan plan och fin. Den blev lite vågig men .... för att vara första försöket får det duga!

Nu väntar fogningen.
Och för den som undrar kan jag säga att det är en hel del jobb kvar med min hallrenovering men jag har passerat halvtid!

5 kommentarer:

  1. Det blev ju hur snyggt som helst! Risken om du valt speglarna hade nog varit att du tröttnat på dom efter ett tag. Det var ett bra val :)
    Halvtid? Är det inte ”bara” trappa och golv kvar? Även om det är jobb kvar kan du ju nu glädjas stort åt hur otroligt fint det blir. Vilken skillnad!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Å, så snyyyygt det blir!! Måste komma och kolla snart!!
    När är höstlovet?
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Läst...alltid läst.

    SvaraRadera
  4. Men vilken fin idé! Ska bli kul att se. Jättefint resultat och nä, det är ingen som har bättre smak än du gällande inredning. Perfekt resultat. Kram N (fattade inte hur jag ska "kommentera som", har inget av alternativen:).

    SvaraRadera