lördag 11 augusti 2012

När vi var hemma en stund.

När vi var hemma den där stunden idag skickade jag in JR i garaget en stund medan jag motionerade.

Han behöver tänka på sig själv en liten stund för att orka. Han bytte bak-lamp-glasen från orangea till röda på bus-bilen.

Under tiden testade jag inför triathlon hur det kändes att cykla för mig aningen aningen fortare på en mil. (Jag kan ju inte cykla än).
Nu var det trottoarkörning med massa inbromsningar hela tiden men det blev i varje fall 10 km på 28,38 min.
Direkt på det sprang jag 4 km på 23,18 min. Nu fattas bara att öva på simningen men det får bli som det blir.
(det skall ju till 400 meter simning på det hela också.)

Vet ej hur mycket tid som går åt till att byta kläder och förflytta sig på Tyresö triathlon men man borde klara det på 15 min + 30 min + 24 min om det inte är sjukt mycket folk och dåligt väder...
Hoppas att klara det på 1.20?
Vad har ni för funderingar på vilka tider det tar?
400 m simning, 10 km cykel och 4 km löpning, allt rakt på utan vila emellan.

Nu ikväll gjorde jag räkmackor till mej, JR, hans bror och hans far. (bror och far på bilden i sjukhusets matsal).

Förra söndagen blev vi inringda till sjukhuset då JRs mamma blivit så pass dålig i sin cancer.
Hon var rädd och vi ville från den stunden att hon aldrig skulle behöva gå igenom det här ensam.
Hon är världens finaste omtänksammaste och vänligaste människa och vi har i allt det hemska mycket nära och värdefull tid med henne. Det känns så bra att få vara med henne.
Vi håller handen . (På bilden JR och hans mamma).

5 kommentarer:

  1. Tyresö triatlon!? Låter jättekul ju! När är det? :) Det hade jag missat att du ska göra.
    Åh, ja... jag förstår angpende svärmor. <3
    Så vackra, målade naglar hon har. Hon låter som en väldigt fin människa. Hoppas att hon inte lider allt för mycket av smärtor och så.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att du har väldigt bra fart på cykeln! Då jag tycker att jag cyklar fort ligger jag kring 2.30-2.40 min/km! På Tjejvättern hade jag 2.53/km men då hade jag 3 st depåstopp med fika, paus och toa i den tiden. Du fixar 1 mil på under 30 min om vödret ör bra och det inte är motvind from hell.
    Börjar man med simning? Känns lite bakvänt att bli blöt och kall först. Var gör man av alla grejor ubder tiden? Typ löparkläder som man ska ha sist... och cykelgrejor? Det låter kul tycker jag. Medalj får du också! :)

    SvaraRadera
  3. SUCK! Känner mycket för O. när jag ser på honom.Kan tänka mej hur det skulle vara om jag själv satt bredvid "Kära Far" i liknande situation.Får riktigt ont i hjärtat och känner mej tårögd.

    SvaraRadera
  4. Kram till er alla i denna situation!

    SvaraRadera
  5. Vilken känslofylld bild. Så rörande.
    Vilka tider du presterat! Du kommer bli vår vinnare. Jag börjar fundera på om ni mutat R för att slippa ha med mig i tävlingen. Han berättade igår om alla sugfiskarna han sett när han var vid hopptornet !!!!!!! Simmande snokar och nu en massa sugfiskar…

    SvaraRadera