onsdag 29 augusti 2012

Hoppas det blir gott och fint.

Håller på att baka till begravningen.
Man kunde naturligtvis välja catering för 250 kr per person för kaffe med kaka från Fonus men jag tyckte inte det lät som ett smarrigt alternativ för vår familjs allergiker.

Så idag har jag bakat:
-Glutenfria hallonmuffins som jag skall dekorera kvällen innan begravningen.

-Glutenfria småkakor/hallon.

-Laktos- och äggfria kanelbullar.

-Gluten- och laktosfria morotskakor.

Får se om jag orkar baka något mer idag....

JRs brors fru skall baka tårtor.
Tror detta begravningsfika blir godare än Fonus variant.
Hoppas det i varje fall.

I morse var jag på Willys och storhandlade 11 kassar och sedan handlade jag en kostym till mig fast inte på Willys.

Jag är bra på att var ledig men inte på att göra ingenting!

(Observera att jag blev tvungen att använda båda banden när jag betalade på Willys! )

4 kommentarer:

  1. Stöööön! Att Du bara orkar??? Men/och Du är så duktig såååå!!!

    Vi hälsar till Mormor och R. från er.

    SvaraRadera
  2. Oj, det var inte dåligt :)
    Tack för dina peppord hos mej :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Åh, duktiga du! Det där kommer att bli miljoner godare och mer personligt än färdigköpt fikabröd. ♥
    Kram och tack för ditt SMS då jag var på konserten förresten. Blev så glad. :) Han var jättebra, den där Lasse. (Men inte som Jocke så klart...)

    SvaraRadera
  4. Hur fick du ut allt till bilen? 11 kassar är svårt att stapla på en vagn.
    Fikat kommer garanterat bli bättre än catering. Ser smarrigt ut.
    Kram
    Mia

    SvaraRadera