fredag 31 augusti 2012

Hemma alldeles för kort tid!

Igår var jag på grund av få arbetsuppgifter ordentligt  inaktiv på jobbet.
När jag äntligen fick går hem kändes det som om jag lika gärna kunde bara gå och lägga mig, skulle ju ändå inte hinna något då man snart skulle upp och iväg till ytterligare en arbetsdag.
Således hade jag inga förhoppningar att få något gjort.

Jag cyklade fram och tillbaka till jobbet igår på den oväxlade cykeln och lyssnade på ljudbok på vägen. En riktigt trevlig form av transport.

När jag då kom hem från jobbet kröp jag ned i sängen på JRs arm och somnade som en stock i en timme! Sov så skönt som om det hade varit en hel natt!

Vi gick upp och lagade middag.
Efter middagen åkte vi till Kungens Kurva och gick först på Mio och sedan köpte vi lite möbler till lilltjejen D på Ikea.

Efter en sväng på Toys R us tog JR och D bilen med varorna hem medan jag sprang de 7,2 km hem i motvind.
Det hann bli mörkt innan jag kom hem men det var ljumma motvindar och skönt!

När jag kom hem hoppade jag in i duschen och lade slutligen i en hårtoning. Måste ha varit disträ för i dag är jag full av hårfärgningsfläckar i ansiktet, ser ut som om  jag jobbat med sotning!

Sen tittade vi på TV och i slutet av den vanliga vardagskvällen kändes allt inte så sjukt meningslöst kort längre.
Man hann ju lite trots allt!

4 kommentarer:

  1. Om det var lite undrar jag hur mycket du ska hinna med för att tycka det är mycket? :-)
    Va duktig du är som hinner träna mitt uppe i allt.
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  2. Svar: Ett sådan klok kommentar!! Jag är nöjd med mitt liv och vill inte förändra någonting alls. Men om man tänker bloggmässigt, så har jag inte så mycket att bidra med bloggmässigt. Se på Blondinbella t.ex. Jag kan inte inte skriva så mycket om jobbet, även om det är just det man brinner för. Sedan älskar jag ju min man och min hund, men det känns uttjatat, Dock tröttnar inte jag precis, men ens läsare kan ju tröttna.

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du är LEDIG i helgen och kan softa skönt :)
    Kramiz!

    SvaraRadera
  4. Läst och förstått....

    SvaraRadera