tisdag 14 augusti 2012

Gjorde bort mig genant!

Det blir inget motionerande för mig idag heller.
Blir heldag (7.00-21.30) på Firman i stället då det fattas folk och jag får vara ledig på fredag i stället.
Jag är väldigt svag för lediga dagar!

I går kom jag till insikt om att jag aldrig skall ha som mål att vare sig springa längre eller fortare än 1 mil på 60 min.
Kanske släpper min stress att förbättra mig om jag slutar försöka?

Huva ligen..igår gjorde jag verkligen bort mig! Så där så att man vill sjunka genom jorden och man blir kokande röd :-)

Jag hade varit hos svärmor.
När jag skulle gå hem skulle jag ta hissen ned genom sjukhuset till entrén.
En fröjdig farbror (någon form av taxichafför) slänger sig in i hissen och frågar om han får åka med i hissen ned.
Han skojar muntert att nu är det bara att spänna fast sig för nu kommer det gå undan!
Jag (som står och läser på mobilen) svarar halv-afatiskt frånvarande: Japp! Nu blir det G-punkten!
Hör mig själv säga det!!!
...Åh shit vad fel det blev!
Skulle ju säga att det blev G-krafter!
Farbrorn började gapskratta och jag blev högröd om öronen och ville bara fly!
Pinsamt!
Smet helt insjunken i telefonen därifrån så fort hissdörrarna släppte ut mig!!!

5 kommentarer:

  1. Det röda har Du efter mej! Har haft så hela livet vid olämpliga tillfällen!
    Annars var det ju roligt.....

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha... tokigt det kan bli! :D
    Äsch, G som G liksom.
    Jag ska också släppa tidspressen på löpning, tror att det blir roligare då. Funderar allvarligt på att springa utan Runkeeper i kväll.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Haha… farbrorn måste fått sig ett gott skratt. Jag tror du kommer komma under 60 min på lördag, mycket lättare att få en bra tid när publiken lyfter fram en :) Ang vikten så väger jag fortfarande ett par mer trots allt slit!!! Lite tröstlöst men muskler väger ju mer, haha.
    Allt hade gått bra för L och hon har fått blodad tand för nya äventyr. Försöker att ännu inte oroa mig men det är otroligt va mycket jobbigare det är med barn som går in i vuxenlivet och vill pröva sina vingar. Vänta du bara, inte långt kvar till A är där ;)
    /Mia

    SvaraRadera
  4. Ooh, den var jobbig. Tur man har mobilen vid såna tillfällen som man kan " sjunka in" i :)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Haha du gjorde nog mannens dag kan jag tro:) Har haft samma tanke själv när det gäller det där med att släppa tankar på tider och km, men är alldeles för enveten för att helt släppa tankarna på, vill ju så gärna kunna springa fort och långt:)

    SvaraRadera