lördag 25 augusti 2012

Jäkla skit!!!

Det är lördag.
Innan övriga familjemedlemmar vaknade hade jag varit på Ikea och köpt mitt 3:e skrivbord Micke med tillbehör för denna vecka.

Först fick sönerna varsitt sedan kom JR på den förträffliga idén att även jag behövde ett inne på kontoret så att jag har en egen sy-hörna!

En egen sy-hörna!
Där man inte behöver städa undan maskinen hela tiden. En plats där den hör hemma och man kan jobba utan att vara i vägen för övriga familjen t ex som tidigare då jag belamrat matsalsbordet veckor i sträck.

Nu vill jag även passa på att prisa skruvdragaren! Utan den skulle det här gå väldigt långsamt!

Nu till en tråkigare sak.
Jag mår inte bra och kan troligen inte vara med på Tyresö triathlon i morgon heller.

I tisdags när vi provade triathlon började jag få problem med andningen lite grann.
Mia sade nu i efterhand att jag redan då lät onaturligt när vi sprang.
Jag trodde bara då att jag var trött av insatsen men sedan har det bara blivit värre.
Kunde inte sova på nätterna i veckan utan vaknade hela tiden av andnöd.
Jag fick hoppa över Bellmanstafetten i torsdags.

I fredags blev det ytterligare lite tyngre även om jag kände mig piggare.
Fick mer mediciner utskrivna som jag började med igår kväll och idag efter att ha tagit mina nya mediciner och överdoserat mina gamla så bara skakar jag (vilket är en vanlig biverkan) och jag är också aggressiv och hetsig så fort jag öppnar munnen och det känns väldigt jobbigt (det blir stresspåslag av medicinen).

Andningen funkar lite bättre med medicinen nu men jag blir andfådd av att prata och suckar hela tiden i vila.
helt enkelt: Fan också!

3 kommentarer:

  1. Nej!! Så trist! Men det är ju viktigt att du låter kroppen vila nu.
    Vad roligt med egen syhörna :) låter mysigt att sitta där och myssy i höst ( om man kunde sy..)
    Krya- på- dej-kram från mej till dej.

    SvaraRadera
  2. Lyssna på kroppen! Det kommer fler chanser, jag lovar. Men jag vet att det känns jäkligt surt då man inte kan vara med i planerade lopp, jag har också fått ställa in några gånger.
    Hoppas att du kryar på dig snart!
    Försök att vila!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Man blir lite nervös när man läser det Du skriver om din andning och undrar om det inte finns någon MÄNNISKA som kan prata med dej om allt ditt "håll i gång" HELA JÄKLA TIDEN. Det finns faktiskt något som heter "varva ner" Har Du läst dom orden nå'n gång????
    Det där som J. kom på angående din syhörna ska han ha EN STOR ELOGE för. Det är klart att Du ska ha en syhörna. Jag har ett helt syrum!!! (Sen ni flyttade hemifrån" Fniss!

    SvaraRadera