torsdag 23 augusti 2012

Inte hunnit blogga.

Jag får skriva sen om vad jag gjort sen sist men nu berättar jag i varje fall att jag på min lediga dag igår var på Ikea.

Köpte skrivbord till sönerna eftersom vi börjar separera deras rum, de skall ju få varsitt.
En vägg skall på sikt upp till vardagsrumsdelen och det skall bli stora sonens rum.
Lilla sonen behåller deras tidigare gemensamma sovrum.

Nu är det bara att börja göra rummen trevligare och personligare.
Börjar redan nu bli riktigt trevligt där nere på deras planhalva!

Jag köpte som sagt nattygsbord, mattor och skrivbord nu senast.
Igår kväll och i kväll har grabbarna skruvar som galningar och fått i hop möblerna Jättefint!

Nu ska jag snart sy nya gardiner till lilla grabbens rum... men inte i kväll för jag känner mig nästan sjuk och hängig.

Skulle egentligen sprungit Bellmanstafetten i kväll men fick tyvärr backa ur, min kropp sade nej men det hade varit trevligt att var med.

Idag blev ventilationssystemet i vårt hus igångstartat, ska bli najs med lite luft!

4 kommentarer:

  1. Låter mycket bra och praktiskt med egna rum för grabbarna. Lyxigt för dem att få en massa nya möbler också. :)
    Tack för alla tips om benhinneträningen med strumpor och övningar. :D
    Jag fick ju hem mina nyshoppade skor i går och är så klart lite ivrig att prova.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ser bra ut!
    Men DUUUU Det heter inte nattygsbord!!!
    Det heter NATT-DUKS-BORD!
    Ingen d.annons än i DN heller. Vi tittar varje dag!

    SvaraRadera
  3. Va snygga rummen blir. Var det några roliga höstnyheter på Ikea? Tråkigt att du känner dig hängig, hoppas du blir bättre till triathlon. Känner mig inte heller 100 så jag tänkte inhandla KanJang för att försöka vända förloppet.
    /Mia

    SvaraRadera
  4. Det där blir ju toppen!
    Fint att du sätter gossarna i arbete så att de senare i livet ( förhoppningsvis) blir jämlika sambos/ fäder som fixar hyllan :)

    Kramen!

    SvaraRadera