lördag 29 december 2012

Vår jul 2012

D har kommit hem efter vistelse hos mamma. 
Hon står nog och funderar på hur lång tid det kan vara kvar till julklappsöppning tror jag.
JR och min kära Far står nog och funderar på om tomten får plats att parkera utanför på gatan?
Moster M tycker att jag har för mycket kuddar i soffan för att man ska sitta bekvämt under glögg-myset.
Morfar alias kära Far skär sedvanligt upp skinkan eftersom han är bäst på det av alla jag känner. 
En färg-glad bild på bordet.
...Slående lik förra årets bild...
 Nytt för året, en ny tradition är född! 
Huset har fått en till dotter och så skall det förbli! 
Välkommen i familjen N!
Vill dessutom passa på att säga GRATTIS på din födelsedag idag 30/12!
Vi saknade alla Siv. 
Hon saknas så det gör ont.
Älskade Siv. 
Hoppas hon såg från sin himmel att vi hade det bra och att hon kände hur saknad hon är.
Jag hatar att vara så maktlös som man är när någon dör.
Jag är dålig på att hantera känslorna.
 Här väntas det på tomten! 

A och E blev mkt glada över presenten från gammelmormor Wanja på Gotland.
Allra bästa julklapen sade A gång på gång var verktygslådorna!

N var så fin och uppklädd, såg supersnygg ut! 
Kändes extra festligt att hon var med. 
Som sagt, jag hoppas hon vill vara del i vår tradition och familj!
 Oj vad paket det blev... så blir det när man börjar för tidigt med inköpen, då minns man inte att man kommit så långt i processen...
 En lustig sak inträffade.
Morsan och jag har inte sytt förkläden på de senaste 43 åren vad jag minns. 

Detta år hade mamma sytt förkläden, supersnygga till mig och syrran... och jag hade tyckt jag varit jättefiffig som sydde förkläde till kära Far och Morsan :-)
Vad vi skrattade när vi alla fick hemmasydda förkläden!

Av JR fick jag en liten pärlemovit hand-dammsugare jag önskat mig och av mor och far, som sagt sy-torson och Per Moberg-boken!
Av syrran en termosmugg Primus och av grabbarna Fenjal tvål och deo som jag gillar, den blåa!
Av D fick jag en jättefin sydd pepparkaksgubbe!
Sen fick jag ju lill-mixern också.



3 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder! Jösses så snygg du är kvinna, du blir ju bara snyggare med åren!
    Roligt med förklädena. :)))
    Kram!

    SvaraRadera
  2. En sådan mysig jul!
    GOTT NYTT ÅR önskar jag dig, min gamla bloggvän!

    SvaraRadera
  3. "Curling"-mormor B.30 december 2012 kl. 02:49

    Tar rätt på bilder och skriver till mormor W. och tackar för pengar. Inbillar mig att killarna kanske tycker det är lite svårt att ringa och tacka. Tacka bör man annars dör man. Kallas jag nu för en "curling"-mormor? Men jag tycker det är VIKTIGT att höra av sej ang. detta.

    SvaraRadera