torsdag 6 december 2012

Åh vad tokigt!

Efter 4 jobbarnätter och ett tungt förkylningstillslag sitter jag här nu pigg i ottan efter nästan ett dygns sömn på raken!

Jag vaknade ju vid 15.30 igår och gick upp och åt frukost.
Skottade 90 min och kom in trött, kall och ångerfull.
JR ch D åt pannkakor medan jag svalde ett fat med Havregrynsgröt.

Sen....sen somnade jag omedelbart i tvsoffan med huvudet i JRs knä under dubbla täcken innan Rapport var slut.
Försökte verkligen vara lite trevlig men det höll max i 2 min åt gången innan jag knoppade in igen.

Nu sitter jag vid köksbordet från 04.30 och snorar, pigg med en kopp kaffe och Martina Haags löparbok Heja Heja i lurarna.
Varför låter hon så sjukt barnslig för?

Är förkyld som fasen men pigg så nu skall jag i arla morgonstund plocka ut ett paket Valio smör ur kylskåpet (som för övrigt är ganska tomt efter senaste veckans snöoväder, har inte blivit handlat) och sätta en dubbel sats glutenfria pepparkakor!

2 kommentarer:

  1. Rackarns förkylning! Förhoppningsvis sov du dig frisk, efter den långsovningen. Jag har (peppar, peppar) inte varit ordentligt förkyld sedan innan Kristinaloppet i februari. Mycket ovanligt för att vara mig. Är övertygad om att det är träningen som gör mig starkare. Tidigare i mitt lata liv, var jag sjuk en vecka på vinten, en på våren och en på hösten. Minst...

    SvaraRadera
  2. Hmmm…. gå istället för att springa va det någon som sa för ett par veckor sedan….. Vet att du älskar att träna (och mår bra av det) men lova att göra uppehåll när du inte är helt frisk. Du kan ta igen missade kalenderdagar i januari, det är säkert helt ok.
    Kram

    SvaraRadera