torsdag 27 december 2012

Det ska böjas i tid!

Tänk vilken tur att JR givit mig en bonusdotter som jag får lära upp i sömnad och handarbetets ädla konst :-)
Grabbarna är inte alls lika begeistrade i att virka och dylikt tyvärr.
I julklapp fick D en symaskin av mig och JR och sytillbehör av mina föräldrar.
Igår kväll började jag lära henne att sticka och idag har hon och jag varit på "Stof och stil" och handlat tyg och ett nybörjarmönster till att sy en kjol.

Hon visar stort intresse och har talang!
Hoppas hon finner lika stor glädje i handarbete framöver genom livet som jag gjort och som min ❤mamma❤lärt mig!





4 kommentarer:

  1. Va kul att ni har gemensamma intressen! Vad är det D syr för något?

    SvaraRadera
  2. Tusan hakar! Det verkar som om man funnits till för något här i världen.Det var ju bara en helt naturlig sak att lära sina ungar att sy och sticka mm. Alla kan ju inte laga mat.Det är tur att det finns farsor som kan sånt......

    SvaraRadera
  3. Så mysigt! Och vilken ynnest för D att få just dig som bonusmor!
    Kram!

    SvaraRadera