fredag 14 december 2012

Debuten, 8,3 km.

09.30 infann jag mig hos väninnan PN.
Vi åkte till ett spår vid Tullinge och förutsättningarna var optimala:
-8 grader.
Solsken.
Snön ligger tung på alla grenar och enligt PN kan föret inte vara bättre!

Det hela inleddes med att min stav som åkt ned bakom sätet hade gått rakt av så där rök 800 kr!
Helt oanvända...Grrrr...

Snabba som illrar åkte vi till Tumba och hittade ett par stavar endast 125 cm långa för 150 kr som jag köpte som nödlösning då inga andra fanns.

Det funkade... så där.
Snälla PN tog dem och körde med och jag fick debutera med hennes 140 cm.

Det var underbart men jag har lite att slipa på vad det gäller teknik och kondition.
PN berömde mig dock för bra balans så lite har jag nog rullskidorna att tacka.

Vi njöt i 8,3 km men på söuter tappade jag blodsockret då jag ätit alldeles för dåligt innan.
Nästa gång ska jag ha lite energibars med mig.
Det här var jättekul!





4 kommentarer:

  1. Sicken otur med staven men det ser väldigt sunt och friskt ut där Du står och ser glad ut i skogen.
    (Har det tillkommit nån sax i sylådan?)

    SvaraRadera
  2. Åh, äntligen får man se lite skidbilder här också. :)
    Men du - 8 km var absolut ingen dålig start! Undrar om du kommer att känna av ljumskarna i morgon? Annars blir jag förvånad.
    Det ser ut ungefär som i våra spår här, fluffig och lös snö utan så bra fäste för stavarna. Trist med staven som gick av! Hade du hunnit byta till dyrare också?
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. 8 km bra jobbat / Maria

    SvaraRadera
  4. Å, såååååå vackert! Bra kämpat!
    Kram

    SvaraRadera