tisdag 17 juli 2012

Vuxengöra....

Syrran och Camilla...visst finns det en funktion här på blogger att man kan sätta ihop bilderna till ett collage? Tyckte jag såg den en gång men var tog den vägen?

Igår blev vi tvungna att arbeta med vår markanläggning igen.
Det där känns som vuxengöra och inget man har lust med....grrr...
Vi fick åka iväg och hämta mer fyllnadsmaterial att lägga under trappstegen i trappen.
Vi fyllde hela bilen med stora stenar och singel.

Innan det grävde jag ur en "rabatt" som tidigare ägare täppt igen med krossat tegel.
Antar att de var trötta på att rensa rabatter.
Nu blev det liksom ett bifynd, något positivt att allt det skulle användas och jag nu kan lägga jord där och plantera klätterrosor, för det är precis det jag ska göra!






Sen fyllde vi upp allt och tryckte till det så hårt vi kunde för att försöka få trappen lite balanserat vågrät igen.

Spikade igen plankorna och lade tillbaka plattorna efter påfyllning även där uppe. Allt blev halvhyggligt men lutar tyvärr och fortfarande in mot husfasaden vilket är....ETT JÄKLA SKIT!!!
Vatten kommer ju rinna in i garaget!
Jag avskyr sådant här vuxengöra!
Nu planerar vi olika åtgärder som kan hämma vattnet från att rinna in mot husväggen.

Nej...det gick tyvärr inte att lyfta trappan i våg.
Om allt sjunker ihop igen får vi ta hit någon som gräver ur allt och gör det på något annat sätt.


Igår i varje fall så skrubbade jag hela trappen med såpa och fick bort grön beöäggning på den. Nu har den stått och torkat och i dag ska jag måla den.



1 kommentar:

  1. Jag gör mina collage i programmet Picasa (hämtas gratis på nätet) och sedan lägger jag in dem som en bild i bloggen. Tror inte att blogspot fixar collagen själv, inte vad jag vet. Picasa är ganska roligt och enkelt att fixa med. :)
    Vilket tråkgöra ni har i semestertider... :(
    Kram!

    SvaraRadera