lördag 30 mars 2013

Senaste veckan

Till vänster före och till höger nedan efter min 2-dagars ledighet.

Med andra ord...dörrarna ligger fortfarande på målning och jag har hittat nya och bättre färger som jag verkligen tror på nu!
Under gångna veckan satte jag ju fart igen med spackla och slipa och de senaste dagarna har jag tapetserat denna del av hallen.



Det som strax återstår när dörrarna är klara här är att riva ut golvet och lägga nytt + sätta alla vita lister.

Bara och bara...allt tar sjukt lång tid för mig. Jag är både noga och långsam.
När vi flyttade in var det ju knallgula tapeter här. För ett år sedan rev jag ju ned det översta lagret tapeter och kom in på dessa grönrutiga.
Det som sedan pågått är kontinuerlig spackling, slipning och evinnerlig målning av alla bruna lister och bruna dörrar med grå plasthandtag.


Sedan kunde jag inte låta bli att sätta upp lite fototavlor heller...


Sedan...äntligen!
Titta vad som tittade upp ur gräsmattan!
Det är samma kämpe som kom först även förra året, tror han står väldigt gynnsamt.

Sedan...äntligen sade Maja!
Maja och Mercan dubuterade ute på frivillig basis!
De tyckte det var hemskt läskigt och vågade sig bara någon meter från dörren men så fort  vi tog in dem igen ville de helt galet gärna ut igen, krafsade på dörren och stod i.
Jag var lite inne på att börja montera de 2 kattluckorna vi köpt, en med chipläsare till ytterdörren och en enklare variant till innerdörren men jag kom av mig då den till innerdörren smällde så förskräckligt i magneten, jag måste försöka hitta en anan.
Mamma, sade du att ni hade en till salu?
Glad påsk allesammans! 
Nu är det jobbarhelg för mig.

...Egentligen vill jag vara hemma och pyssla nu när man har ångan uppe. 
Jag har ångan uppe så till den milda grad att jag har struntat i vardagsstädningen och att motionera. 

När "rycket" går över...snart så tar jag tag i det i gen. 
Man måste smida när järnet är varmt!



3 kommentarer:

  1. JA, vi har en kattlucka till salu!
    Det måste vara roligt att iaktta katterna
    när dom får nosa på "utelivet". Hoppas oxo att ni har snälla grannar som gillar katter för dom kommer med tiden att undersöka även dom tomterna.
    Jag saknar "Liten" (min reservkatta) så in i h------e!

    SvaraRadera
  2. Jobbarhelg för mig också. Alldeles ensam nu dessutom. Både skönt och lite deppigt.
    Kram och Glad påsk!
    Sån otrolig skillnad det blir då du rustar och grejar. Jag tycker att du är otroligt duktig som fixar det själv!

    SvaraRadera
  3. Glad Påsk! Va du gör fint! Härligt med lite vårtecken.
    Soliga hälsningar från South Beach
    Mia

    SvaraRadera