torsdag 7 mars 2013

Fläskigt!

För ett tag sedan hade jag möjlighet att se ett kejsarsnitt.
Pappan fotograferade sin nyfödda baby utan blixt.
Jag lånade deras kamera och fotograferade den nya familjen åt dem.
Ingen blixt.
Så sjukt vackra färger och inga fula skuggor.
Jag tänkte på det här...
Hur gick det till?
Hur kunde fotona inomhus i mörkret bli så skarpa o vackra?
Nästa dag frågade jag familjen vad de hade för kamera.
De sade märket men att det inte var kamerans jobb utan objektivet.
De skrev ned vad jag skulle köpa för objektiv till min Nikon och idag hämtade jag ut det!
Detta är ljus-starkt och skall göra underverk.
Den senaste tiden har jag suttit med bruksanvisningen till kameran och lärt mig massor.
Nu skall jag jäklar i mig börja fotografera!, Lära mig mer än autoläget!
Shit vad fläskigt objektivet är, det känns som det förpliktigar!




2 kommentarer: