söndag 10 mars 2013

Ego-väggen, del 1!

Nu har jag startat upp min Ego-vägg 2013 som vi beslutade i tjejgänget som åkte tjejvasan att vi skulle göra.
Jag tog kort på mitt stora diplom och ramade in det i A4-format så det får plats + några till framöver på "min" vägg.
Jag hängde medaljen över kortet och när jag skulle ta kort på det kom naturligtvis grimas-mannen in och gjorde en insats. 
Tror han har smittats av äldsta sonen att inte kunna gå förbi en kamera utan att grimasera.
Sen har jag hållt på och sytt gardiner till köket i helgen.
 Aj då, på bilden saknas visst en fortfarande, bäst att jag inte sitter här och bloggar utan gör nytta i stället.
Angående kameran har jag inte riktigt kommit igång med den ännu, har smygit runt och plåtat katterna och blommorna men men utveckling har inte varit så enorm. 

Bilder i mörker bli grymt mycket bättre än med gamla objektivet men ...sen har jag ordentligt mycket mer att lära mig.

Katterna vill så sällan sitta still för att bli fotograferade och Mercan försvinner ofta in i underlaget var hon än befinner sig!
På köksbordet kan man dock se hennes underbara lurviga mage!
 Hon är som sagt svår att få sig en bild av.
Kanske får öva mer på Maja för hon är mer stark i konturerna!

 Sen en rolig bild... 
A skulle plötsligt helt otippat arrangera syskonen till en trevlig bild mitt i en trappuppgång.
 Oj vad stökigt...
 Så här ska ni stå skitungar!
Prydligt och stramt :-)! 
Bra A! Mer sådant tack så ska vi nog få ordning på kameran :-)!


3 kommentarer:

  1. Hihihi, snygg bild på JR! Jag tror han bara är avis på din ego-vägg. Jag satte upp mitt skrynkliga diplom med kludd på insidan av en garderobsdörr i tvättstugan, får nog tänka om där :) Undra hur det går med C´s dassvägg, måste kolla med henne. Borde vi anmäla oss på del 3 och 4 av tjejklassikern också? Vore tråkigt om det blev fullt och väggen inte blev klar ;)
    Härliga gardiner i köket, ljust och fräscht precis som man vill ha det när vi går mot våren.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åhh glömde säga att fotona ser fina ut. Porträttet på Maja (den svart/vita katten) var riktigt fint.

    SvaraRadera
  3. Jag har en egovägg i min klädkammare och mitt Tjejklassikerdiplom i hallen. :) Medaljerna sitter i mitt sovrum på en kant till en vägg-grej. Hm... vi får nog snart uppfinna ett snyggt medaljskåp/hylla! Du som är så pysslig! Men, nu hänger du ju dina på diplomen ser jag, det funkar ju det också.
    Bilderna är jättefina, både från ert bröllop och de du tagit med nya objektivet på katterna. :D
    Visst är det roligt med foto? Jag klickade hem ett zoomobjektiv till min lilla vita Nicke jag också, hoppas att det kommer i veckan här. Min nya är också en "riktig" systemkamera, men den är lika liten som en vanlig digitalkamera. Jag tycker att den tar fina bilder. :) Har bara haft den i några veckor, men läste mycket om den innan jag köpte den.
    Ha en fortsatt fin vecka nu och träna lugnt! Eller inte... :)

    SvaraRadera