onsdag 20 mars 2013

Gillar kontraster.

Vänt tillbaka dygnet efter nattjobb hela helgen.

Haft det riktigt skönt och tiden har gått fort.
Lekte lite med kameran.

Kanske det är för att min syn blivit så mycket sämre efter 40 som jag uppskattar kontraster så mycket.
Det kanske helt enkelt är för mycket kontrast i korten men att jag inte ser det?
I så fall får väl dessa kort vara för oss med dålig syn :-) 
 
 Försöker se att det snart är vår men de 2 senaste dagarna har ju varit gräsligt väder!
Mina steg har inte varit många i stegtävlingen!

Antagligen är det så också att jag inte bara latat.
Jag har börjat med ett av de "2 små rummen" som är kvar i hallen!
Jag blev ju ordentligt knäckt av att den bruna fula färgen på alla dörrar jag målat vita börjar blöda igenom redan och igen på det jag tidigare renoverat så jag har varit iväg och köpt ytterligare en grundfärg som skall avhjälpa problemet, en som inte är hälsosam och vattenbaserad utan som till och med skall kunna täcka där folk t.o.m rökt sönder interiören!
Denna färg borde "ta" mina fula bruna dörrar om jag grundar 2 varv med den!

Äsch...nu är jag så hungrig att jag inte orkar blogga mer just för stunden.
Under veckan gjorde jag också en tårta...
...Och vi firade A som fyllde 16 år, bara lite vardagligt vi. Han fick en fin stationär dator som mormor och morfar samt gammelmormor var med på också!
Om man undrar varför tårtan ser skum ut beror det på att jag gjorde gelen på röd saft vilket inte var så lyckat, alla frukterna blev liksom märklig färg på :-)
Men den var god och glutenfri!
På kvällarna har jag spenderat lite kvalitetstid med sönerna! jag har målat plankor som skall sättas som nytt räcke på balkongen i sommar. 
72 plankor! Shit, det tar tid att måla! Jag är bara på grundmålning än så länge men man hinner sitta och snacka med sönerna samtidigt!
Mycket måla blir det! På de 2 undre bilderna är det grundmålning av de hemska listerna och dörrarna som är kvar där uppe i hallen.
Urk, det som förut såg vitt ut när vi flyttade in i huset är ju för 17 gult!
Sen har jag varit på föräldramöte också.
Ja, det var livet just nu i korthet!
Shit vad hungrig jag är!

Jag glömde en grej... jag håller på att sy på min kappa också men mer om det när jag kommit en bit :-)







3 kommentarer:

  1. Objektivet verkar riktigt dunderbra, vilka bilder! Din energinivå är verkligen på topp; renovering, proffsbak och sy en kappa!!!!!!!!!! Shit! Hur får du energi till allt? Vad är hemligheten?
    Gratta A i efterskott från oss.
    /Mia

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra blombilder! Du kan Du....
    Kul även med övriga bilder.Vi har köpt en stekpanna
    till dej! Vill inte Du ha den tar vi den.

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder, speciellt orkideerna!!! Är det med nya superobjektivet?
    Nu börjar du låta som diig själv igen, med tusen projekt. :) Skönt att läsa.

    SvaraRadera