torsdag 3 januari 2013

Årets första klänning!

Tycker att denna trikåklänning blev riktigt bra trots första försöket både i trikåtyg och med modellen.

Jag tycker faktiskt jag fyller ut klänningen bättre än torson men hon fungerar fint som hjälp!
Funderar på att sätta på torson en BH med små tubsockor i så det blir lite mer former :-)
Utöver orginalmönstret från Stof och Stil så förlängde jag klänningen ca 25 cm i kjolen och sydde den lite mindre i v-ringningen samt gjord 2 små väck i ryggen så den skulle bli lite mer formad i svanken.
Jag gillar den faktiskt!
Bilder mitt i natten blir ju aldrig riktigt skarpa med mobilen...





6 kommentarer:

  1. Den ser Du verkligen läcker ut i och vilken härlig färg. Hade nåt liknande som ung men naturligtvis en annan modell.

    SvaraRadera
  2. Nice. När har du alla fina klänningar. Vi borde ta en tjej kväll snart. Kram Maria H

    SvaraRadera
  3. Glömde enligt bildern då är u jätte fin, så du behöver inte gå ner. Njut utav livet. Maria H

    SvaraRadera
  4. Men du är ju så duktig och så fin! Men är det nagellack jag ser? Inte brukar du ha det? Roligt att du kommit igång med att sy igen. Jag tror att du får två nyfikna små krabater som sällskap nu, de gillar nog att busa med tyg och tråd.

    SvaraRadera
  5. Den var riktigt snygg, proffsigt!

    SvaraRadera
  6. Den är riktigt snygg, men när ska du ha alla klänningar?

    SvaraRadera