tisdag 6 november 2012

Rubba mina cirklar.

Det är så härligt! Jag är på väg åt rätt håll igen.
Spänningen har släppt och lika så min inre stress.

Igår efter jobbet lade jag mig i badet med en kopp te och flyttade sedan därifrån upp till soffan där jag sov med huvudet i JRs knä när jag inte tittade på tv och drack te i de levande ljusens sken.

Sov sedan som en stock hela natten hur skönt som helst.
Nu kan jag tänka igen och har vänt stressperionden inom mig.

Nu är det gjort!
Nu är allt klart!
Jag vågade ta ett steg ut på okänd mark.

Jag ska efter 13 år prova ett nytt jobb.
Det skrämmer skiten ur mig att bryta min trygghet men även jag bör nog byta jobb ibland för att få nya intryck och växa.
Processen har stressat mig enormt och jag måste vila nu, jag är skör, lättstressad och fult sliten.

Det känns som en skilsmässa från en stor del av mitt liv. Löjligt kanske för många men ett stort steg för mig.

Nu ska jag bara försöka börja träna igen också...

4 kommentarer:

  1. Oj, spännande! :D
    Vad blir det för nytt? Inom samma bransch eller helt nytt?
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Grattis kära syster!! Låter toppen :)

    SvaraRadera
  3. Du behöver det, du har gjort ditt på firman nu och det kommer gå jättebra! Sen är du inte ensam på nya jobbet heller. All kärlek och lycka till dig! Kram

    SvaraRadera
  4. Du kommer att trivas toppenbra och är så välkommen . Du kommer att få använda hjärnan och känna dig som en riktig nybörjare och det kommer att vara en sådan seger när den lilla människan och de vidhängande stora mår bättre när du går hem för dagen och du faktiskt har räddat liv . Så känner iallafall jag det . VÄLKOMMEN .
    Annica

    SvaraRadera