lördag 17 november 2012

Bra lördag!

Idag har jag beslutat mig för att startskottet har gått för att äta bättre och mindre igen.
Bara att skärpa till sig alltså!

Jag och Mia tog en 8 km promenad till Kungens Kurva under intensivt välgörande tjejsnack.

När jag kom hem började jag klippa mönster och tyg till att prova att sy en kappa.
Köpte ett lite billigare brunsvart tyg med struktur med blomlöv i men som jag ändå verkligen gillar.

Det är svårt innan man får till mönster så att det passar just mig och man kan behöva prova innan man köper de dyrare tygerna.
Hoppas det ska bli bra. Så kul att sy och skapa!

JR har isolerat ventilation på vinden och A skall ha grabb-kväll med 4 översovande gäster så att lillgrabben tagit sitt pick o pack och stuckit till pappa för lite lugn och kvalitetstid med honom.

Ja, så ser min dag ut.
I kväll blir det "Så mycket bättre-Uggla" och sen troligen en film.

5 kommentarer:

  1. Spännande att se hur kappan blir :) Såå duktig du är!!

    SvaraRadera
  2. Låter bra och kul alltihopa!

    SvaraRadera
  3. Snyggt mönster! Var det till kappan du skulle ha axelvaddarna? Min äldsta flydde också! Hon hjälpte till ett par timmar med att vakta barnen men sen fick det vara nog ;)

    SvaraRadera
  4. Oj, sy en egen kappa! Du är inte lite duktig du! :)
    Min symaskin bara tuggar tråd nu, trist att jag inte ens kan sy upp nya gardinerna (där är min nivå ungefär). Den är gammal som gatan, så den kanske ha gjort sitt. Har övertagit den efter min mormor.

    SvaraRadera
  5. Vad duktig du är som ska sy en kappa!!

    SvaraRadera