måndag 4 februari 2013

Koh Tao!

Nu har vi varit ett par underbara dagar på Koh Tao.
Här är livet enkelt!
Idag t ex har vi nog spenderat 4 hela timmar med snorkel på huvudet simmandes med underbart vackra akvariefiskar! Resten av dagen på stranden. Den vita sanden, det gröna vattnet och den blå himlen!
Det känns som en drömvärld!
Först ville inte JR pga tidigare dåliga erfarenheter av snorkling men nu övade vi lite utan stress och plötsligt kunde han till och med dyka ned under ytan med hela snorkeln och sedan blåsa ut och fortsätta ytsnorkla .....och jag med!

Sedan blev det svårt att få honom att sluta snorkla, det är så sjukt vackert i det grönblå klara vattnet!

Här bor vi enkelt, nu från idag i en annan bungalow ett stenkast från havet.
(För mitt eget minne inför kommande resor Bowthong Beach Front, 2400 baht ber stuga vilket anses ganska dyrt här märker vi då många på ön är backpackers och dykare.) Det går att bo här för 600-1000 baht men då är det först till kvarn och ingen AC eller kyl på rummet.

Innan vi bodde här bodde vi på Grand Coral typ liknande bungalow bredvid denna för 3200 per natt vilket var ett sjukt överpris.
Igår när vi åkte ut till den vackra ön 10 min båtfärd från där vi bor, minns ej vad den heter just nu träffade vi ett trevligt svensk par som vi sedan hade en jättetrevlig dag på stranden med och på kvällen åt middag med.

Ev om det passar oss allesammans kommer vi åka på snorkeldag runt Koh Tao med dem någon dag.
Och för mitt eget minnes skull ( en sådan tripp tar man 2000 baht för i privat longtailboat/ grupp)

En annan grej. Ungdomar måste ha ett himmelrike här på kvällarna. Hela stranden förvandlas till en grymt mysig lång restaurang/bar med massor av lyktor, livemusik, eldkonstnärer....
Jag hade älskat att vara här när jag var i 20-års åldern och orkat festa!

Vi håller oss lite mer till hö på stranden där härliga strandrestaurnanger finns och det är lite lugnare men fortfarande sjukt mysigt.
Alltså, det är mysigt och vackert här och vi kommer ta barnen hit nästa år! Ön där vi hänger på dagarna är paradiset!
Nu blev det mycket text och inga bilder men det är lite pyssel med långsamt nät att blogga bilder här. Här kommer dock en direkt bild på JR som sitter mitt emot mig här på verandan.

1 kommentar:

  1. Såååå roligt att läsa vad Du skriver!
    Själv har jag hela förmiddagen ägnat åt att lära mej vår nya Windows 8-dator. Den gamla Vistan ska in på "sjukan" på fredag.
    Här hemma snöar det och är inget skönt ute.Har inte kommit igång med min blogg ännu då allt är mycket att lära på nya datorn, men jag kommer snart igen där.

    SvaraRadera